Меню сайту

Форма входу

Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Пошук

Статистика

Про підсумки роботи педколективу ЛПЛХТ у 2012-2013 н.р.

                                Контингент учнів

             2012-2013 навчальний рік ми розпочали  з кількістю учнів 535 чол., що на  15  чол. більше, ніж в минулому навчальному році. З них на 1 курс навчання     прийнято 195 чол.,  а на 2 і 3 курсах навчаються 340 учні., 376 учнів здобувають середню освіту, що складає 70.4% , а в минулому році 64% учнів навчалися на базі 9 класу.  Тобто, наочно видно, що нас також не оминула «демографічна яма», яку прогнозували вже давно. Як наслідок, ми маємо значно менше учнів на базі 11 класу:159 чол. проти 184, що на 15.7% менше, ніж в минулому році. Відносно 2011-2012 начального року контингент збільшився на 4.7%, в тому числі кількість учнів за програмою СПТУ збільшилася на 14,5 %. Юнаків 180 чол., що складає 34%.

За професіями:

№ з/п

Назва професії

ТУ

СПТУ

Разом

1.

Пекар, кондитер

51

187

238

2.

Кухар

52

-

52

3.

Кухар, офіціант

-

115

115

4.

Офіціант, бармен

54

-

54

5.

Продавець, контролер-касир

-

49

49

6.

Агент з постачання, обліковець

-

25

25

 

Всього

157

370

533

 

В цьому навчальному році ми не прийняли на навчання групу за професією продавець, касир-контролер і відповідно збільшили на 1 групу кухар, офіціант, таким чином майже зрівняли кількість пекарів, кондитерів з групами професій для сфери громадського харчування за рахунок інших напрямів економічної класифікації (торгівля і загальні для всіх галузей професій). Під загрозою закриття опинилися професії продавця і обліковця, а значить і майстри виробничого навчання та викладачі, які викладають предмети професійно-теоретичного циклу.

В 2013-2014 навчальному році ми хочемо виправити цю ситуацію і прийняти на навчання учнів за цими професіями, але, як показав попередній досвід, цього не можливо досягти без участі майстрів в.н., які мають допомогти приймальній комісії справитися з цим завданням. Потрібно переконати наших абітурієнтів і їх батьків, що ці професії актуальні на ринку праці, мають широке застосування і перспективи для подальшого навчання та кар’єри.

Наш загальний контингент учнів на 15 учнів більший від минулорічного.  При плануванні державного замовлення ми спланували зменшений набір порівняно з минулорічним, що дало нам змогу впоратися з планом прийому по загальній кількості учнів, але не за професіями.

         Ми вже звикли вважати, що з року в рік учні, які приходять до нас після 9 класу мають слабку загальноосвітню підготовку і недостатню мотивацію до здобуття середньої освіти,  але в цьому році навпаки значно слабкішу успішність мали учні на базі 11 класу, це і не дивно, адже ВНЗ приймали на навчання всіх, хто подав документи, тому ця тенденція мабуть буде і надалі. У зв’язку з цим, потрібно більший акцент робити на випускників 9 класу і можливо навіть переходити на 4 роки навчання з окремих професій, а також в треба заздалегідь спланувати які професії ми будемо готувати в наступному році і провести їх ліцензування.

                Випуск учнів – 207 чоловік в т.ч.

            На базі ТУ – 80 чол.

            На базі СПТУ – 127 чол.

            З дипломами – 184 чол.

             З свідоцтвами – 8 чол.

            Диплом з відзнакою – 26 чол.

            Розряди нижче від встановлених – 8 чол.

            За навчальний рік ми відрахували 5 учнів, а також достроково випустили за результатами поетапної атестації  4 чоловік.

            В цілому показники випуску кращі від попереднього року, оскільки випущено на 36 учнів більше і з них на 18 чол. більше отримали дипломи з відзнакою. Треба ще проаналізувати як далі складається доля наших кращих випускників, чи підтверджують вони свій диплом успіхами в роботі чи навчанні?

            Треба щоб керівники груп підтримали контакти з учнями протягом 2-х років і формували їх працевлаштування,  навчання і т.п. На жаль,  ми не можемо ще дати аналіз по середньому балу атестату, але можна буде його провести на початку навчального року, щоб дізнатись як реалізовують свій потенціал наші випускники.  

        Орієнтація навчання на сучасний ринок праці

ПТНЗ сьогодні орієнтуються на сучасний ринок праці, уміння оперувати такими технологіями та знаннями, реалізація яких дозволить задовольнити потреби суспільства, підготувати молодь до роботи в нових умовах.

               Найбільш дієвими інструментами вирішення цих завдань є оновлення змісту ПТО, впровадження інноваційних технологій навчання, забезпечення інформатизації та комп´ютеризації, удосконалення кадрової політики, удосконалення управління навчальним закладом, фінансово-економічна діяльність, співпраця з роботодавцями – замовниками кадрів.

            Для того, щоб покращити рівень підготовки наших випускників з професій продавець, касир-контролер ми обладнали майстерню з цієї професії. Для цього в каб №42 проведено ремонт, придбано меблі, касові апарати, ваги, калькулятори, але, на жаль дана професія в нас опинилася під загрозою закриття, я сподіваюся, що майстри в.н. Кричко Н.М. , Кармазин Ж.Б. , Ніколенко В.Д. в цьому році зроблять все можливе і неможливе, щоб набрати групи продавців на наступний навчальний рік, адже для цього є все: база, замовлення роботодавців, педагогічні кадри, потреба в фахівцях цього профілю досить значна в нашому регіоні Ми  можемо стати  базовим навчальним закладом з підготовки продавців. Для цього потрібно більше зусиль приділити профорієнтаційній роботі та налагодженню зв’язків з роботодавцями.

   Протягом 2012 року активізувалася робота щодо законодавчого врегулювання проблем формування трудового потенціалу держави та організації професійної освіти і навчання в Україні як в навчальних закладах, так і на виробництві.  Верховною Радою України прийнято 6 Законів України: "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення управління професійно-технічною освітою”, "Про професійний розвиток працівників”, "Про формування та розміщення державного замовлення на підготовку фахівців, наукових, науково-педагогічних та робітничих кадрів, підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів”,  "Про організації роботодавців, їх об’єднання, права і гарантії їх діяльності”. Міністерством освіти і науки України створена експертна робоча група з підготовки проекту Закону "Про професійну освіту”.

Кабінетом Міністрів України  прийнято 9 та підготовлено до затвердження низку підзаконних нормативно-правових актів, спрямованих на визначення та запровадження методики формування середньострокового прогнозу потреби у фахівцях та робітничих кадрах на ринку праці, порядку формування та розміщення державного замовлення на підготовку кадрів, методики розрахунку вартості підготовки одного кваліфікованого робітника, фахівця, аспіранта, докторанта, порядку стажування студентів вищих та учнів професійно-технічних навчальних закладів на підприємствах, організації виробничої практики учнів, працевлаштування випускників професійно-технічних навчальних закладів, підготовка яких проводилась за державним замовленням, тощо.

Центральними та регіональними органами виконавчої влади здійснено ряд організаційно-управлінських заходів, затверджені відповідні плани роботи та регіональні програми. Затверджена Державна цільова програма розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 роки. Всі ці законодавчі акти внесуть значні зміни в нашу роботу, а особливо ті, що стосуються державного замовлення і організації виробничої практики. Вже в цьому році ми відчули значне зменшення надходжень коштів від виробничої практики, оскільки частина роботодавців відмовляється зараховувати учнів на оплачувані робочі місця, але виявилися і такі факти, що учні самі цього теж не прагнуть. В такому випадку має бути тісний контакт майстра виробничого навчання з роботодавцем і узгодження всіх питань. Адже не треба переконувати нікого, що кошти спеціального фонду ліцею –це єдине джерело фінансування всіх наших потреб. Тривогу викликає і Закон про державне замовлення, відповідно до якого треба буде на конкурсній основі добиватися державного замовлення і фінансування підготовки робітників за професіями. Це ще один виклик, який вимагає від усіх нас дуже злагодженої роботи з роботодавцями і органами державного самоврядування, які виступають замовниками кадрів.

    В сучасних умовах  важливим є постійне самовдосконалення педагогічного колективу, який повинен крокувати в ногу з часом, бути професійно компетентними, а для цього педагогу потрібно постійно працювати над собою.  В цьому навчальному році ми продовжили роботу з підвищення професійного рівня наших майстрів в. н, застосовуючи всі можливі шляхи: це стажування за участю міжнародного експерта СЕС , курси підвищення кваліфікації, семінари, майстер-класи, а також особиста участь в конкурсах професійної майстерності як в навчальному закладі, так і на обласному та Всеукраїнському рівні. Майстер в.н. Колотило М.М. показала хороший рівень професійної майстерності і завоювала 6 місце у 2 етапі Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності майстрів виробничого навчання з професії Кухар. В цьому навчальному році буде вже у вересні обласний конкурс на звання кращий майстер виробничого навчання з професії Офіціант. Зараз до нього готується Петриняк Г.М. побажаймо їй добре виступити і завоювати призове місце, а також закликаю всіх викладачів і майстрів виробничого навчання даного профілю   всебічно підтримати її і допомагати у всьому, адже вона представлятиме наш навчальний заклад.

           З метою покращення якості підготовки сучасних фахівців ресторанного сервісу мирозширили базу виробничого навчання для кухарів та офіціантів уклали угоду з їдальнею коледжу харчової і переробної промисловості,  а також ми відкрили їдальню в приміщенні колишнього буфету і організували гаряче харчування всіх  працівників та учнів. і це ще одна база для виробничого навчання і практики. А кухня-лабораторія використовувалася для проведення практичних робіт з кулінарії і для проведення уроків виробничого навчання за програмою.

          Ще одним важливим напрямом нашої роботи було виховання кодексу професійної культури працівника сфери обслуговування.  В минулому навчальному році на одній з педрад ми прийняли рішення розробити стандарт поведінки на робочому місці за зразком, який існує на окремих підприємствах торгівлі. Треба щоб такий стандарт був не лише для продавців, але і для всіх професій, адже всі вони пов’язані з культурою обслуговування. На жаль, ця робота не була проведена і всі ми гостро відчуваємо брак професійної культури наших вихованців, що вже навіть є скарги з баз  виробничої практики.

       Що стосується кухарів, кондитерів і пекарів, то для них ми акцентували увагу на вивчення європейської кухонь. В цьому напрямі працювала методична комісія майстрів в.н. і викладачів кулінарного профілю під керівництвом Федьків Д.І , а також творчі осередки НППЦ . Як результат є серія публікацій в журналі «Рецепти господині» , де найактивнішими були Колотило М.М., Неверенчук Я.В., Фельдман С.М. Ще одним досягненням я вважаю є участь майстра Ганущак О.В. у тем проекті каналу 1+1 «Великий пекарський турнір».    

Наступним важливим напрямом нашої роботи в цьому році буде продовження роботи з впровадження ІКТ на основі підвищення рівня комп»ютерної грамотності педагогічних працівників ліцею.  З метою реалізації даної програми головам методичних комісій треба розробити план заходів  і спланувати різноманітні форми навчання членів методичних комісій з метою прикладного застосування в роботі набутих вмінь користувача компютерної техніки. Заступникам директора Корж Г.Г., Домченко В.К., методисту ліцею Качан С.А. необхідно організувати роботу школи компютерної грамотності для тих педпрацівників, які ще не володіють навичками роботи з компютером.

    Використання ІКТ дозволяє викладачам і майстрам в.н. організувати дослідницьку діяльність учнів, створювати власні електронні продукти :електронні підручники, мультимедійні презентації, електронні моделі. Все це створює міцну мотивацію до навчання, процес навчання стає захопливим для учні і пе6дагогів. Перед нами також поставлене завдання збільшити інформаційність нашого сайту , наповнити його не тільки рекламою, але і навчальними та методичними матеріалами. Крім того, сучасні викладачі відкривають власні блоги в мережі Інтернет, де пропагандують свій  педагогічний досвід, спілкуються з колегами з інших областей та учнями. Ця робота в нас розпочалася в минулому році, але її слід продовжити і досягти більш ефективного використання комп’ютерної техніки в навчальному процесі. насамперед хотілося б звернути увагу на те, що це дуже коштовна техніка і до неї треба відповідно ставитися, фахово використовувати.

        Виховання молодої людини – в центр уваги педагогічного колективу.

     Виховна робота, як засіб патріотичного, естетичного, правового, фізичного, трудового виховання все це форми роботи класного керівника, але в нас більше всього замикає на собі заступник директора (проводяться загальні заходи), а в групах це робота не є систематичною і плановою. Як показує результат конкурс на кращого класного керівника – викладачі не надають особливого значення цій ділянці роботи з групою.

      Недостатньою є індивідуальна робота з учнем, профілактикою, превентивне виховання, знайомство з світом захоплень учнів поза ліцеєм. Як наслідок серйозні недоліки в роботі, що приводять до правопорушень:

- тютюнопаління;

- акти вандалізму щодо майна ліцею;

- грубіянство по відношенню до старших.

 

       Треба більше залучати до індивідуальної роботи психолога і соціального педагога, але також має бути системна виховна робота керівників групи з складними учнями, водночас не забувати про інших учнів групи, бо іноді знаємо тільки тих з ким є проблеми, а добрих учнів не залучаємо до роботи і не підтримуємо їх.

-          Особливості роботи з юнаками (в нас їх 34 %);

-          Дати психологічні поради з цього приводу;

-          Особистий приклад керівників групи (дисципліна, громадська активність, професіоналізм, авторитет в колективі та перед батьками і роботодавцями).

 

     Сучасна епоха ставить нові вимоги перед навчальним закладом, зумовлює необхідність пошуку принципово нових шляхів розвитку освіти, фаху, та виховного процесу, оскільки традиційні засади змісту й організації навчально-виховного процесу все частіше «не спрацьовують».

 Працюючи над основним завданням - виховання в молодому поколінні професіоналів і патріотів, гідних громадян України, в яких були б сформовані високоморальні обов'язки, які б розуміли цінності нашої культури в інтеграції до загальнолюдських надбань, педагогічний колектив ліцею здійснює особистісно орієнтований підхід організації виховного процесу. Для реалізації плану роботи навчально- виховного процесу працювала «Школа духовного здоров'я», під патронатом церкви Святої Євхаристії. Проводились щотижневі реколекції на теми духовного розвитку учнівського та педагогічного колективів. Школа духовного здоров'я і надалі буде працювати  в рамках плану роботи ліцею в контексті особистісно-орієнтованого виховання.

          Основною метою виховного процесу минулого навчального року було психолого- педагогічне проектування розвитку особистості учня, для його втілення сплановано та проведено ряд заходів, як загальноліцейних так і міських та обласних. Як результат, ми на 3 місці серед   навчальних закладів в огляді художньої самодіяльності,   Участь у цих захода дала можливість розкрити різносторонні таланти наших вихованців, шкода, що не всі виступи ми бачили на сцені нашого ліцею.  І в цьому році ми продовжили роботу в цьому напрямку. Єдине побажання, щоб до всіх цих заходів залучалися не лише заступник директора з НВР Хомик-Королишин М.Б., керівники гуртків, але і керівники груп, які задіяні в заходах.

            Виробниче навчання та виробнича практика

В минулому  навчальному році ми працювали за новим законодавством, яке ставить обов’язковою умовою укладення 2-х і 3-х сторонніх угод на підготовку кваліфікованих кадрів у ПТНЗ.    Як результат , майже всі наші випускники працевлаштовуються після закінчення навчання.     Ці підприємства зараховували учнів на оплачувану виробничу практику, запрошували нас для виконання оплачуваних робіт у передсвяткові дні. Все це зміцнює наші взаємостосунки з роботодавцями, адже ми працюємо для них, для задоволення їх потреб в кадрах. Слід зазначити, що все таки 2 з 3-х опитаних роботодавців вважають рівень підготовки випускників ПТНЗ низьким і таким, що не відповідає вимогам.

   Це значною мірою залежить від роботи майстрів в.н. на виробничих базах, так як окремі з них перетворилися на  «пастухів»,, які лише приводять учнів і розподіляють на робочі місця, не проводячи жодних інструктажів. Не рідко були сигнали з виробничих баз про те, що учні відсутні, або їх дуже мало, а майстер нічого не робить, щоб змінити ситуацію.  Особливо часто такі ситуації виникають коли майстер відсутній на роботі з різних причин, а його заміняє інший майстер, або об’єднують декілька груп в одну. Це не сприяє покращенню навчального процесу, тому навчально-виробнича частина повинна краще контролювати роботу майстрів в.н. на базах  виробничого навчання, а також враховувати те як працює майстер, при розподілі навантаження на новий навчальний рік та додаткової педагогічної роботи на курсах.

            Навчально-матеріальна база

            В цьому навчальному році ми продовжили роботу над оснащенням навчальних кабінетів.

            Так було обладнано робочі місця викладачів хімії в кабінеті хімії і біології, а також нам передано мультимедійний інтерактивний комплекс, придбано меблі для обладнання робочого місця методиста в педкабінеті, а також меблі для бібліотеки і їдальні, 2 монітори для комп’ютерів у кабінеті заступника директора з НВР і соціального педагога, під’єднано бухгалтерію до мережі Інтернет, підключено безпровідний інтернет.

            Проводиться робота з приведення навчальних кабінетів до вимог, викладених МОН у Положеннях про навчальні кабінети. На жаль, не всі ще виконали необхідну роботу, а дехто  вперто ігнорує розпорядження керівників. Хочу похвалити роботу Матушевської Л.Д.,Білоруської Л.С., які першими показали свою роботу і підготували кабінет до нового навчального року.

            Попереджаю, що до 27.06.2013 р. комісія має оглянути всі кабінети і лабораторії і підписати акти готовності до 2013-2014 навчального року.

            Кадри

                З 1.09.2013 р. введено новий штатний розпис, нові посади: секретар навчальної частини, інженер-електронік, інспектор з кадрів,юрисконсульт, методист.

            Треба, щоб була віддача від цих людей, потрібно більш чітко визначити їх обов’язки і підпорядкування та контроль за роботою.

            Особливо покладали надію що з введенням посади методиста у нас значно покращиться стан методичної роботи в плані систематизації видання методичних матеріалів, допомоги педагогічним працівникам.  Ми розглянемо питання на наступній педраді і зробимо всі зауваження та надамо пропозиції методисту щодо роботи.

            За навчальний рік у нас підвищили свій педагогічний рівень – 4 чол. з викладачів вищої категорії і 1 майстер виробничого навчання – П категорії.

            Всього:

            Спеціалісти вищої категорії – 15 чол. + 3 – 18 чол.

            Старші викладачі                   - 6 чол.

            Майстри в.н. І категорії        - 4 чол.

            Майстер в.н. П категорії       - 3+ 1.

            Викладачі-методисти            - 5 чол.

            Загалом: педагогічні працівники з високою педагогічною кваліфікацією складають – 26 осіб, що становить 55 % - це дуже високий показник.

            Тому має бути і віддача в результатах роботи, а не тільки в оплаті праці.

            Виконання плану заходів спеціального фонду ліцею

            Спеціальний фонд – заплановано 197,9 тис. грн. (що становить 23 %)

            Виробнича діяльність – 105,2 т.грн.

            Виробнича практика -  80,6 т.грн.

            Центр зайнятості  - 62,1 т.грн.

            План – 843,6 т.грн.

            За 2013 р. – 307,2  т.грн. – за 1 півріччя виконано план доходів приблизно 55 %. Це найменше з 2010 р.

            Тому зараз найважливіше завдання це організація виробничої практики на базах півдня України, з якими укладено угоди.

            Ці кошти нам зараз дуже потрібні для підготовки до нового 2013-14 навчального року.

            Ми запланували провести ряд енергозберігаючих заходів: заміну вхідних дверей, встановлення нових газових лічильників з коректором газу, ремонт сходової клітки, гардеробу, облаштування чоловічої  роздягальні в спортивному залі та інші заходи, які потребують затрати коштів.

 

 

 

                        Директор ЛПЛХТ                       Н.С. Склярчук

 

 

 

...


...

...


Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz