Меню сайту

Форма входу

Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Пошук

Статистика

 Психологічна служба училища

     Психологічна служба освітньої установи є інтегративним явищем, що являє собою єдність чотирьох складових аспектів  – наукового, прикладного, практичного та організаційного

 Науковий аспект передбачає проведення досліджень за проблемами методології та теорії практичної психології освіти, що вивчає індивідуальні прояви вікових закономірностей психічного розвитку, умови становлення особистості та індивідуальності. Завданням наукового аспекту є наукове обґрунтування та операційна розробка психодіагностичних, психокорекційних, психопрофілактичних та розвивальних програм, способів засобів та методів професійного застосування психологічних знань у конкретних умовах освітнього процесу. Відмінність цих досліджень від академічних полягає у тому, що вони не лише виявляють певні психологічні механізми або закономірності, але і визначають психологічні умови розвитку їх у контексті цілісного становлення особистості у майбутнього професіонала, інтегрованої у освітній і виховний процес. 

 Прикладний аспект передбачає можливість використання психологічних знань працівниками освітнього закладу. Головними дієвими особами є педагоги, викладачі, майстри, методисти які у співпраці із психологами можуть використовувати новітні психологічні дані для освітніх потреб, цілей та завдань згідно Етичного кодексу та Конвенції прав дитини. 

 Практичний аспект – забезпечує безпосередньо практичний психолог та соціальний педогог, що входять до складу психологічної служби закладу освіти. До їх завдань не входить створення принципово нових методів дослідження психологічних закономірностей, однак зобов’язанням є професійно – грамотне використання усього того чим володіє сучасна науково–практична діяльність. 

 Організаційний аспект включає створення дієвої структури психологічної служби закладу, забезпечення як взаємодії усіх ланок навчально–виховного процесу з організаційних та змістових питань, так і контроль за професійною діяльністю та підвищенням професійної кваліфікації практичних психологів.

 прикладного, практичного та організаційного аспекту психологічної служби освітньої установи цілком та повністю залежить від розвитку її наукового аспекту, який визначає основну теоретичну базу та формує природу психологічної служби. Саме на основі цієї бази створюється концепція психологічної служби закладу освіти.

 Місією психологічної служби є створення психолого-педагогічних умов, які забезпечують духовний розвиток кожної особистості що є складовою навчально–виховного процесу, її душевного комфорту, що лежить в основі психологічного здоров’я та гармонійного функціонування в умовах ефективної та продуктивної діяльності закладу освіти.

 Призначення: психологізація системи освіти (сприяння психічному, психофізіологічному та особистісному розвитку в умовах навчально–виховного процесу на усіх вікових етапах його учасників).

 Мета: виявлення і створення оптимальних соціально–психологічних умов для розвитку особистості, а саме: психологічний супровід учня в процесі навчання і виховання;

-допомога куратору та сім’ї у здійсненні навчально–виховної діяльності;

-психологічне забезпечення, сприяння та розвиток особистості майбутнього професіонала;

-сприяння особистісному зростанню та професійному самовизначенню педагогів;

-забезпечення психологічного комфорту педагогічних працівників закладу освіти.

 У своїй діяльності психологічна служба керується: Закон України «Про освіту» (від 23 травня 1991 р. № 1060-ХІІ із змінами і доповненнями), Закон України «Про вищу освіту» (від 17 січня 2002 р. № 2984-III із змінами і доповненнями), Положенням про психологічну службу системи освіти України (наказ від 7 червня 2001 р. № 439), Конвенцією ООН про права (від 27 лютого 1991 р. N 789-XII), Етичним кодексом психолога та іншими нормативними, правовими та методичними документами. 

  Практичний психолог здійснює:

-психологічне вивчення кожної окремої особистості для індивідуального підходу до неї протягом усього періоду навчання та виховання; -забезпечення повноцінного розвитку, ранній вияв, профілактика та усунення поведінкових труднощів у межах психологічної компетенції – консультування адміністрації, педагогічного колективу та батьків з проблем навчання та виховання студентів;

-підвищує рівень психологічних знань;

-допомагає вирішенню проблем педагогів особистого та професійного характеру.

Основні завдання:

- Реалізація у роботі із учасниками навчально – виховного процесу можливостей та резервів розвитку кожної вікової категорії закладу освіти;

- Розвиток індивідуальних особливостей – інтересів, здібностей, схильностей, почуттів, захоплень, життєвих планів тощо;

- Створення сприятливого для розвитку особистості студентів психологічного клімату, що визначений насамперед організацією продуктивного спілкування із педагогами та однолітками;

- Надання своєчасної психологічної допомоги та підтримки студентам, їх батькам, вихователям, кураторам академічних груп, педагогам та іншим учасникам навчально – виховного процесу.

Практичний психолог та соціальний педагог закладу освіти мають подвійне підпорядкування. За адміністративною лінією вони, як і усі члени педагогічного колективу, підпорядковуються керівнику освітньої установи. За професійною ланкою – психологічному центру, де працюють методисти-психологи, які не лише здійснюють функції контролю за діяльністю психолога та соціального педагога, але і надають їм методично – організаційну допомогу та забезпечують співпрацю і професійне спілкування з іншими практичними психологами та соціальними працівниками міста, округу, району, області тощо. Плани роботи на рік, місяць (залежно від запиту адміністрації та власних потреб) психолог та соціальний педагог складають самостійно, але обов’язково враховують специфіку навчальної установи, її цілі, завдання, а також запити працівників освітнього закладу.

 Соціальний педагог здійснює:

-створює соціальне середовище, умови всебічного розвитку молоді та здійснює соціально-педагогічний патронаж;

-посередництво між освітніми установами, сім'єю тощо, організація їх взаємодії;

-проведення соціально необхідної роботи, що до організації спілкування молоді та дорослих у громаді за місцем проживання;

-сприяння участі вихованців у науковій, технічній, художній творчості тощо;

-залучення до культурно-освітньої профілактично-виховної, спортивно-оздоровчої роботи різних установ, громадських організацій, окремих громадян тощо;

-своєчасне виявлення серед учнівської молоді закладу професійної освіти так званих "важких" учнів та учнів "групи ризику".

 

 

...


...

...


Copyright MyCorp © 2017
Конструктор сайтів - uCoz